به گزارش تیترخزر محسن یمینی، سرپرست اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان، با اعلام این خبر گفت: «بار بیش از ظرفیت مجاز، نهتنها جان راننده را به خطر میاندازد، بلکه بستر راهها و ابنیه فنی را نیز فرسوده میکند. این تخلفات، خسارت مستقیم به سرمایه ملی وارد میکنند.»
او با اشاره به اجرای این طرح در قالب گشتهای مشترک با پلیس راه استان و انجمنهای صنفی شرکتهای حملونقل کالا افزود: «در کلیه محورهای استان، بهویژه در مبادی بارگیری مانند معادن، نظارتها تشدید شده و تخلفات بهصورت میدانی شناسایی میشوند.»
طبق بررسیهای انجامشده، تنها در چهار ماه گذشته، بیش از ۳۳۰۰ تن بار اضافه توسط وسایل نقلیه حمل شده که فراتر از ظرفیت مجاز بوده و با آنها برخورد قانونی صورت گرفته است.
یمینی خاطرنشان کرد: «با توجه به سهم بالای این وسایل نقلیه در ترددهای روزانه، محورهای پر تخلف مانند هراز، سوادکوه و ساری – نکا تحت نظارت ویژه قرار گرفتهاند. اقدامات پیشگیرانهای نظیر توقیف خودرو در پارکینگ، لغو کارت هوشمند راننده و ناوگان نیز در دستور کار قرار دارد.»
این گزارش، تنها روایت چند عدد نیست؛ روایت جادههایی است که زیر بار بیتوجهی خم شدهاند، و مسئولانی که تلاش میکنند تا راهها دوباره نفس بکشند.
ارسال دیدگاه